Kappadókia legszebb túrái ’24. máj. 8-12.

A nagy kaland

Szeretnél földönkívülinek tűnő tájakon túrázni? Ott ahol még a földönkívüliek meg a madár sem nagyon jár? Akkor gyere velem. Kappadókia legszebb túráira ahol nem e világinak tűnő sziklaformációk, színek minden kanyarban változnak. A világ egyik legkülönlegesebb szeglete mégis aki itt járt sokan csak egy kis részét látják. Mi elmegyünk a völgyek mélyére, sokat túrázunk ahol még a madár is alig jár. Kappadókia olyan részeire megyünk ahova a turistabuszok és a tömegturizmus sem jutott el, de mi igen.

Kappadókia lenyűgöző természetével, gazdag történelmével és nyüzsgő kultúrájával nincs olyan idelátogató aki nem vágyna ide vissza. Anatólia ezen lenyűgöző régiójában számos látnivaló közül kiválasztottam a legjobbakat amelyeket egy 3 napos intenzív túrázás közben megcsodálhatunk ezen helyeket.

1. nap Budapest-Istanbul-Kayseri repülő majd transzfer Kappadókia központjába Göremébe a szállásra.

Megérkezünk délután a Kayseri reptérre ahonnan minibusszal megyünk Kappadókia szívébe, Göremébem ahol utunk bázisa is lesz. Másfél óra alatt el is jutunk szállásunkhoz, ahol lenyűgöző természeti képződmények közt sétálhatunk és fogunk lakni. Göremét a természet után az emberek formátálk és régió szívében fekvő falvak lakói házakat, templomokat és kolostorokat faragtak ki a vulkáni lerakódások puha szikláiból. Göreme régi sziklalakásait átalakítva mára már hotelként működnek. Este séta a városban.

Transzfer ideje: 80 perc. Transzfer távolság: 75 km (Kayseri – Göreme)

2. nap Kappadókia: Egész napos túra Galamb,-Fehér,-Szerelem völgyében

Reggel elindulunk Kappadókia ikonikus völgye felé a Galamb-völgybe. Az ösvény elején egy kis kanyon mentén haladunk. Hamarosan egy látványos kültéri romkocsmára hasonlító kávézóba érünk. A Galamb-völgyet azért nevezték el, mert tele van ember alkotta galambházakkal. A galambok nagyon fontosak voltak Kappadókia történelmében, akkoriban az emberek a galambokat hírvivőként, de ürüléküket műtrágyaként is használták, ezért szükségük volt egy lakóhelyre. Manapság már nem használják annyira, de az otthonaik megmaradnak. A túra során néhány sziklákba vájt alagúton is átmegyünk. Majd pedig utunk felfelé vezet és a völgy tetejére érve kis kitérőt teszünk a völgy legszebb kilátópontjára. Mögöttünk pedig ott csúcsosodik Kappadókia legmagasabb pontja az Uchisar kastélya.

Uchisar

Kb. 2 óra túra után és megérkezünk Uchisarba ahol lépcsőkön elérjük Kappadókia legmagasabb pontját. Az Uchisar erődként ismert magas kilátóból csodálhatjuk és nem kliséket dobálva, de a legszebb kilátásban lesz itt részünk. Hiszen Kappdókia megannyi völgyét és egyedei sziklaformációi terülnek el előttünk a 360 fokos panorámában. Itt megebédelünk majd folytatjuk kalandunkat egy új izgalmas völgybe.

Fehér- és Szerelem völgye

A Fehér-völgybe ereszkedünk le ahol egy régi folyómedret követünk, amelyet ma szőlő termesztésére használnak. Szőlőültetvények után mintha egy új világba lépénénk és az albino Marson járnánk. A völgy alján vagyunk és körülölelnek a fehér egyedi sziklaformációk amelyek közt néha beszűkül az út. Aztán egyszercsak érdekes sziklaformációk kerülnek a szemünk elé, amelyeket évmilliók során hozott létre a szélerózió. Nem is kell mondani, hiszen mindenki sejteni fogja, hogy az ikonikus Szerelem-völgyébe érkeztünk. Az oszlopokat csodálva ki-ki eldönti mire is emlékezteti. Az oszlopok tövében egy igazán szemet gyönyörködtető részen van egy kis nyitott kávézó ahol megállunk kicsit kávézni vagy aki szeretne addig jobban körbejárhatja a környező oszlopokat. Ezután utunk kivezet a völgyből Göremébe a szállásunkra ahova vacsorára meg is érkezünk.

3. nap Göreme Szabadtéri Múzeum—Meskendir-völgy—Vörös-völgy—Rózsa-völgy—Kard-völgye Kappadókia

Göreme Szabadtéri Múzeum

Reggel korán indulunk a túránkra hiszen annyi újat és szép természeti csodát fogunk látni, hogy napokra lesz szükségünk, hogy megemésszük. Göreme Szabadtéri Múzeum meglátogatásával kezdjük, amely az UNESCO Világörökség része. A múzeum, ami kb 20 perc gyalog egy  7-8 templomból, kolostorból és közös étkezőkből, konyhákból álló komplexum, amely a bizánci művészet számos példája látható.

Irány a völgyek

A múzeum után túránkat a Meskendir-völgyben kezdjük. A régi keresztény civilizációból származó régi barlangházakkal és komplexumokkal teli ösvényen haladunk. A Meskendir-völgyből átkelünk a Vörös-völgybe, amely Kappadókia egyik legszebb völgye képződményeivel és színeivel. Egy kilátóponton megállunk ahonnan a horizont hullámos tája úgy tűnik mintha rózsaszín vattacukorföld heverne előttünk. A Rózsa-völgy is egy túlvilági élmény hatását kelti. Évezredek során éles gerincek alakultak ki, amelyek hullámos tájat hoztak létre. Szinte mindig a gerinc egyik oldala a napon, míg a másik az árnyékban van, tovább hangsúlyozva e homokkő képződmények élességét és színeinek megannyi árnyalatát.

A Rózsa-völgyet a homokkő rózsaszínű ásványai teszik egyedülállóvá ebben a régióban. Ez a rózsaszín árnyalata folyamatosan változik a nap folyamán, csúcspontja napnyugtakor, amikor a nap közvetlenül a sziklaformációkra süt. Aztán lefele vesszük az irányt ezen rózsaszín csodák közé, hogy még közelebbről is lássuk majd pedig napunkat egy új völgy új színekkel és formavilágával zárjuk.

Mai nap utolsó völgye a Kard-völgy

Amely nevét a sziklaformációiról kapta. A Kard nevű bolygót elhagyva ösvény egyfajta kanyonba érkezik, amely meglehetősen keskeny néha. Egy-két kis létra elhaladása után a Göreme Szabadtéri Múzeum feletti úton hagyjuk el a kanyont, ahonnan gyalogosan az úton visszatérünk Göremébe éhesen és pont vacsorára.

Gyaloglási idő pihenőkkel 8-9 óra; Gyalogos táv: 21 km.

4. nap Derinkuyu földalatti város – Ihlara-völgy

A világ legnagyobb feltárt földalatti városába látogatunk el reggel, amely szinte állandó használatban volt több ezer évig. A föld alatti város, több mint 85 méterrel a Föld felszíne alatt fúródik, és 18 szintes alagut rendszert foglal magában. Akár 20 000 lakos hollétét is eltitkolta, „svájci sajt”-nak is becézett város.

Ihlara-völgy

A kappadókiai táj, különleges szikláitól és földönkívüli érzésétől teljesen eltérő igazi földi oázisba megyünk az Ihlara-völgybe. A Melendiz folyó átvág ezen a 16 km-es szoroson amelynek legszebb részeit végigtúrázzuk. Buja és zöld vidék, ahol a sziklafalak a 100-150 métert is elérhetik, a folyóparti lombkorona alatt túrázunk a folyó csobogását csak a békák károgása és a szitakötők zümmögése zavarja meg. Ebédidőben pont elérünk egy folyóra épült kis étterembe ahol akár ebéd közben a lábunkat a folyóban is hűsíthetjük ahogyan élvezhetjük, hogy kacsák uszkálnak és hápognak körülöttünk. A szurdok végén egy szó szerinti oázison megyünk át ahol kicsi zsilipes öntözési rendszerrel megoldott zöldség és gyümölcskert ozásion haladunk át. Ezek után pedig mintha az indiánok földjére lépnénk hiszen a Tündérkémények itt leginkább tipikre hasonlítanak. Amely üregeiben sétálva elképzelhetjük hogyan is éltek itt több 100 évvel ezelőtt hiszen szabadon látogathatóak. Majdkisétálunk az úthoz ahol már a buszunk vár és visszavisz a göremei szállásunkra.

Túra: 4 óra; Gyalog táv: kb. 12 km

Autóút: 3 óra; Transzfer távolság: 180 km (Göreme – Derinkuyu – Ihlara-Göreme)

5. nap: Transzfer a repülőtérre, hazautazás Isztambulon keresztül

Valószínû majd idônk engedi ès akkor Cavusin körül teszünk egy túrát. Repülési időtől függően, transzfer a Kayseri repülőtérre.

Transzfer ideje: 80 perc. Transzfer távolság: 75 km (Göreme – Kayseri)

Tovabbi információ és árak: femaleyeti.travels@gmail.com